Blog > Komentarze do wpisu
Problemy z koncentracją po odstawieniu nikotyny

Rzucanie palenia nie jest proste. Jednym z nieprzyjemnych skutków odstawienia papierosów jest problem z koncentracją. Spowodowany jest on zmniejszeniem się ilości nikotyny we krwi. Niestety może znacznie utrudnić moment odzwyczajania się od palenia papierosów. Jest to jeden z najważniejszych elementów, którym musimy się zająć, jeżeli chcemy, aby nasze "rzucanie" było skuteczne.

 


Problemy z utrzymaniem koncentracji są, jak napisałem, bardzo niebezpieczne w trakcie odstawianie papierosów.

Stałym elementem tego momentu w życiu są trudne do opanowania gonitwy myśli, które zazwyczaj prowadzą do jednego miejsca: chęci zapalenia papierosa. Wówczas przydałaby się właśnie dobra koncetracja, która pozwoliłaby na odwróceniu uwagi od palenia. Niestety wszelki wysiłek może okazać się mało efektywny. Co z tego, że dla relaksu sięgniemy po ulubioną książkę, skoro i tak po kilku stronach, nie mogąc skupić się na czytaniu, przypomnimy sobie, że chcemy zapalić. Co z tego, że włączymy ulubiony serial, skoro problemy z dłuższym utrzymaniem uwagi, nie pozwolą nam na rozrywkę płynącą z oglądania? I wtedy znowu sobie przypomnimy o paleniu.

Problem z koncentracją nie polega zatem na tym, że nie możemy przeczytać książki, czy skupić się na oglądaniu filmu, ale na tym, że z tego powodu nie jesteśmy w stanie zapomnieć o paleniu papierosów. A przecież o to właśnie chodzi. Jeżeli nie jesteśmy w stanie skupić się na wykonywanej czynności, nasze myśli znowu polecą w strone palenia.

Co zatem zrobić, skoro problemy z koncentracją są nieodłącznym elementem odstawiania nikotyny?

Najważniejsze to dostarczyć, jak najwięcej tlenu do mózgu, który dzięki temu zacznie lepiej pracować. Kilka głębokich wdechów, albo dla bardziej ambitnych, wysiłek fizyczny na dworze powinien załatwić sprawę.

Niżej zamieszczę parę ćwiczeń na koncentrację. (Część sam sprawdziłem. Działają!)

Ćwiczenie z tekstem.

Bierzemy tekst. Wybieramy jedno zdanie i czytamy je. Bardzo uważnie i dokładnie. Totalna koncentracja i skupienie. Tak jak to było w trakcie nauki czytania. Uważnie czytamy krótką partię tekstu. Jeżeli wszystko zapamietaliśmy, to czytamy dalej. Tą metodą, co prawda, nie przeczytamy Lalki Bolesława Prusa, ale im dłużej będziemy ćwiczyć, tym mniejsze bedą nasze problemy z koncentracją.

Ćwiczenie 2

Wyciągamy przed siebie wyprostowaną rękę i próbujemy zminimalizować jej drgania. Całą swoją uwagę skupiamy tylko na tej jednej czynności. Następnie dodajemy jeszcze jedną rękę i robimy to samo, starając się utrzymać je w bezruchu jak najdłużej.

 

Tego typu proste czynności pomogą nam poprawić koncentrację.

Warto również wzbogacić naszą dietę o większe ilości warzyw, owoców, ryb i orzechów.

Powodzenia! :-)

piątek, 15 kwietnia 2011, happy.elf

Polecane wpisy

Komentarze
blaancka
2011/04/18 09:13:46
rzucanie palenia jest najtrudniejsze na początku, potem juz jakos idzie, pierwsze to ograniczyc dostep do pieniedzy ktore sa przeciez nosnikiem fajek, potem przyjaciol tych palacych bo oni kusza, a na koncu ograniczyc sters bo jak wiadomo to on prowokuje do palenia! poza tym tysiace innych niebezpiecznych czynnikow sprzyjajacych az zapomnimy o paleniu ;-))
-
butthead47
2012/10/11 13:10:04
Hehe, dokładnie :)